Våren närmar sig.

 Äntligen kommer våren, så smyger vårkläderna fram. 
Sitter och planerar vilka klänningar jag ska sy till mig själv, är galet förtjust i Kyssjohannas Boho klänningar, men känns lite dyrt att köpa när jag nog kan sy själv.
Jag har svårt att hitta rätt tyg, eftersom utbudet på tygaffärer i luleå är magert så måste jag nog beställa från nätet. Då är ju problemet att man inte kan klämma och känna på tyget det blir så svårt att veta vad jag ska köpa, hade velat ha ett tunt tyg med bra fall som gärna är mönstrat , det har jag dock inte lyckats hitta än.
 
Denna är från kyssjohanna så ser ni något tyg så får ni gärna hojta till!
 
 
Jag har i alla fall sytt en vårjacka till Oliver med favorit motivet Dinosaurier.
Ytter tyget är  Bomull och fodret är Fleece bomull. Modellen är samma som jag gjort jackor av tidigare har för mig att den är från en gammal ottobretidning. 
 
 
 
Allmänt | |
Upp