En jacka i Ull

Jag är så sugen på att sy en ulljacka i någonpastellfärg åt mig själv, men jag har svårt att hitta rätt tyg samt mönster, funderar om jag skulle ha provat rita upp ett eget mönster men det känns som ett så himla stort projekt.
 
Men en kompisbarn fyllde år så då passade jag på att sy en jacka i stl 86/92 av ett egen ritat mönster. Det måste vara ett av de roligaste plagg jag både sytt och ritat, dock fick jag tänka till både en och två gånger. 
Det roliga med att sy barnkläder är att det går relativt fort samt att det inte går lika mycket tyg som gör att man vågar gå utanför komfortzone.
 
Jag gjorde som så att jag tog ett basmönster från boken mönsterkonstruktion för barn på en klänning som jag sedan ändrade tills jag var nöjd, med andra ord typ allt.
 
 
 
 
 
Yttertyget är en Ullbladning från Ohlssonstyger och innerfodret är ett bomullstyg från Quilterian
Sy | |
Upp