2017 Planering

Målet för 2017 och framåt är att jag ska börja sy mina kläder och mest köpa baskläder.

Men då vet ju jag hur det brukar fungera med mig, lätt impulsiv och har svårt att följa den rödalinjen när det gäller kläder. 
Jag vill sy kläder som passar ihop med varandra för att minska antalet som behöver sys och istället lägga ner lite mera tid på dem.
Så jag har helt enkelt beställt en syplanerare från Colette!

Det råkade även slinka ner ett mönster på en blus. 

Den blusen tänkte jag sy i viscos i dessa färger som jag beställt från stoff och stil. Men jag är orolig att jag var för snål med tygåtgången så jag får hoppas att det kommer räka.

Sedan har jag även tänkt sy en klänning, men där ångrar jag mig nog.

Blir nog en lite längre pennkjol av detta blommiga tyg .

Nu har verkligen vårkänslorna kommit! 

Allmänt | |
Upp