Vårkappan i ull

Har länge funderat på att sy en ny ullkappa, men har haft stor beslutångest om hur den ska se ut.
Tankar och funderingarna har varit, vad som är mest "praktiskt" men även snyggt! Jag gillar snygga lite figurnära modeller, men jag tycker att det är skönare med en större modell. 
Så här har jag velat fram och tillbaka ska den vara lång eller kort mm.. 

Men tillslut så 1 år senare hittade jag en modell som jag tycker var jätte fin.
(null)

Dock minns jag intr vart mönstret kom ifrån! 
Men tyget är från tyg.se
Yttertyget är i ull och fodret ett tunt fladdrigt bomull. 
Är endast lite missnöjd med fodret som var lite för fladdrigt för ullen! 
(null)

(null)

Jackan har stora rymliga stolpfickor!
Längtar verkligen till att det ska bli varmare så att jag kan börja dansa runt i jackan!
(null)

(null)

(null)

Sy | |
Upp