Pepparkakor och Fågelmat

Som sagt så har jag vabat i veckan och då blir det inte mycket gjort, annat än att trösta en liten ledsen kille. 
Men jag åkte till affären och köpte färdig pepparkaksdeg så vi kunde ha vårat första pepparkaksbak, som vart en stor hit i ungefär 3 minuter tills Oliver insåg att man kunde äta degen.
Han kavlade så fint och försökt tappert göra stjärnor, men med lite hjälp så fick vi till två plåtar av pepparkakor och goda var dom.
 
Jag hittade lite frön i ett av skåpen när jag skulle ta fram min chocklad gömma hehe. 
Så dom blandade jag ihop med kokosolja och gjorde lite fågelmat som vi hängde upp vid fågelbordet.
 
Super enkelt bara att blanda ihop det man har hemma och pilla ner snören och sätt i frysen ett tag så det stelnar så är det bara att hänga ut dem.
 
 
Allmänt | |
Upp