När vänskapskretsen ökar

Visst får man sy och sticka en massa när vänner runt en ska få barn? 

Det kan vara svårt att ge bort tycker jag, eftersom man sällan har samma smak vad det gäller stil och mönster på kläder.
Men jag har stickat en bodyklänning som var faktiskt jätte rolig att sticka och enkel för den delen. 

Den är stickad i Drops bomullsgarn så det går att tvätta i maskinen. Vilket kan vara himla bra när det är till barn. 


Jag har även sytt lite andra plagg som en pyjamas med fot. Gruvar mig alltid lite för att sätta dit knappar men det gick bra denna gång.

Sen gjorde jag en sommar klänning/Linné och en jacka i minky och trico som är vändbar.

och sist ut är mössan jag sydde och gjorde ett schablon tryck på. Kanske mest nöjd över den för det var bökigast hehe 

Allmänt | |
#1 - - Malin :

Hej
Jag gillar den vändbara jackan du gjorde med minky på insidan
Kan man beställa en sån jacka av dig?
/Malin ([email protected])

Svar: Hej tyvärr tar jag ej emot beställningar ! Men jag och min syster har skaffat ett instagramkonto där vi kommer lägga ut saker till försäljning systrarnastalarm heter den :)
Caroline larsson-stålarm

Upp