Jogging tyg

Det finns nog inget skönare än att gå runt i mjukisbyxor visst håller ni med.?

Men ibland vill man ju även lämna huset hehe. Jag har varit på jakt ganska länge nu efter ett par baggyjeans, men har haft svårt att hitta ett par som sitter snyggt. 
Så igår när jag hade lite tid över så gick jag in till carlings och provade några och fastnade för detta par! 

Jag har även sytt ett par joggings åt O med extra slittåliga knän. Som jag gjorde genom att klippa ut dubbeltyg i jearsy och sedan sy med förstärkt raksöm över hela som ett rutmönster.

Till mina nya jeans tänkte jag sy en tröja som passar så det blir en sweatshirt med raglan ärmar som jag ritat själv med hjälp av boken mönsterkonstruktion för kvinnor(eller var det damer?) jätte bra bok iaf , jag köpte den från adlibris har även den som är för barnvilket jag konstant glömmer bor

bilden ovan är iaf början på tröjan som jag skrivit ut en text med min cameo som jag numera älskar !


Nu har jag startat typ en miljard projekt! Det går verkligen intr att stoppa hjärnan när jag kommer på en idé bara att köra på då.
Men nu måste jag börja göra klart sakerna också. Men jag tycker att det roliga är att starta inte avsluta haha .

Allmänt | |
#1 - - Alexandra:

Det blir roligt att se hur tröjan blir när den är klar :) joggingbyxorna var jättefina, sånt melerat tyg passar verkligen till allt!

Svar: Ja men visst är det snyggt med melerat :) tycker det blir så snyggt med tryck på tröjan även om det är en enkel modell.
Caroline larsson-stålarm

Upp