Siri

Jag har länge kollat på denna stickade kofta Siri som Linnea Öhman har gjort mönstret till http://www.ravelry.com/patterns/library/siri-4 . En helt fantastiskt vackert mönster. Jag valde att sticka i Drops merion extra fine. Men av någon anledning så vart tröjan mycket längre efter att jag handtvättade den, så i armarna vart den lite för lång. Och det stör mig lite grann just för att jag var så noga så just det inte skulle inträffa men men så kan det gå.
 
 
 
 
Det vart lite garner över som jag inte rikigt visst vad jag skulle göra med. Men då kom jag på att dom borde nog passa som en tröja åt oliver, och fakiskt jag blev nöjd med den. Garnerna är samma som till siri drops merion extra fine och mönstret är från drops men jag kommer dessvärre inte ihåg vad det hette.
 
 
 
På sista bilden ser det ut som att det är en stor fläck på tröjan men det är bara mitt huvud hehe.
  
 
Stickat | |
Upp