Mössa till Monthly makers

Det här kommer att vara mitt bidrag till denna månads monthly makers. Temat denna månad är geometri. 

Där har jag fått fundera ett tag, men Tillslut kom jag på att jag gör en mössa efter eget mönster med geometriska former så gått det går.

Så där blev det iaf, det är stickat i Drops bomull/merino blandning. Eftersom det är till oliver och jag även tänkte göra en halskrge i samma garn blir det perfekt. 

Men halskragen är ett färdigt mönster från knitting friends som heter kragen Galder! 
Och här är ser resultatet på kragen.

Snyggt och snabb stickad eftersom jag använde stickor 4 till både mössan och kragen.

Allmänt | |
#1 - - Alexandra:

Superfint verkligen! Härliga färger också, jag är urkass på att sticka med flera färger sådär, mest för jag inte har tålamodet ;)

Svar: Haha det har äntligen börjat släppa för mig med fler färgatickning :)
Caroline larsson-stålarm

#2 - - Beatrice:

Men åh! Jag älskar både färgerna och mönstret på bägge plaggen! Har noll tålamod för stickning ens med en färg och enorma stickor, så jag blir verkligen imponerad över att du kan sticka såhär detaljerat.

Svar: Men åh tack så himla mycket! Ja man får bita sig i läppen några gånger haha. Men stickning är verkligen som terapi för själen :)
Caroline larsson-stålarm

#3 - - Emilia W:

Men alltså skojar du?? Du bara svängde ihop en helt grym mössa på eget mönster? Fantastiskt ju!

Svar: Haha nu blir jag ju till och med generad ! Tack :D
Caroline larsson-stålarm

#4 - - Alicia:

Men wooow vad proffsigt och snyggt! Så härlig i kombo med kragen också! Nu blev jag mäkta stickinspirerad :D

Svar: Tack så himla mycket ! :)
Caroline larsson-stålarm

#5 - - Anki:

Vad duktig du är som gör eget mönster så där bara! Väldigt snyggt mönster också :)

#6 - - Wilda:

Alltså WOW! Såg detta bidrag i samlingsinlägget och blev så fascinerad! Vilket fint och proffsigt hantverk och mönstret är så tilltalande!

Svar: Shit vilken komplimang ! Tack så mycket :)
Caroline larsson-stålarm

Upp